Midsommardagen

och det är inte utan att man känner sig lite seg…

Vilken underbar dag vi hade går! TACK alla ni som kom och förgyllde den! Att se alla barn och vuxna tillsammans får mig att förstå vad verklig lycka är. Det är när jag får ha mina nära och kära runt mig. Att man sedan har en speleman med gitarr och dragspel till bordet hjälper ju verkligen till att förhöja stämningen. 

I år gjorde vi en egen midsommarstång i trädgården och ALLA var med och dansade runt stången . barn, ungdomar och vuxna. Jättekul! Vi var 18 personer som hoppade till ”Små grodorna” och ”Prästens lilla kråka”. Det blev en trekamp med säckhoppning (nåja ICA-kassar kan vara svårt nog), bollkastning och potatis på sked-stafett. Sedan roade sig alla på olika sätt, kubbet åkte fram och i köket var det full fart inför kvällens grillning. Ja, jag njöt verkligen! Och regnet höll sig borta och kom inte förrän till midnatt. Som sagt, en underbar dag!

Idag ska jag jobba men vad gör det? Det är mulet, alla är trötta och jag har annat att se fram emot redan imorgon. Stor kram till er alla och trevlig fortsättning på midsommarhelgen!

Lämna en kommentar