Kent ”sänker” sin lön till kvinnors nivå!

Först undrade jag hur dum man kan vara att sänka sin lön. Sen insåg jag att det inte var hela sanningen. Vaddå sänker sin lön? Han lägger undan och sparar 4500:-/månad i ett kuvert. Vem kan göra det? Och dessutom misstänker jag att han pratar siffror efter skatt? Vem har den lönen? Välkommen att jobba en månad med mig eller någon annan av mina högutbildade sjuksköterskekollegor (3-4 års universitetsstudier) med hög arbetsbelastning och skiftarbete, som kan drömma om de siffrorna som nämns i artikeln. Och dessutom ska han bara göra detta i en månad! Pinsamt är bara förnamnet!

Varför inte försöka rätta till det hela med att lämna pengarna till ett kvinnojourhem? Då skulle det kännas lite meningsfullt i alla fall.

http://www.affarsliv.com/start/nyheter/kent-sanker-sin-lon-till-kvinnors-niva

Länk

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Göran Helmersson (@goranh)
    Mar 27, 2014 @ 12:57:11

    Svara

Kommentera

