Olika roller i föräldrarollen

Jag satt och funderade lite på alla dessa roller man har i livet. En är den så kallade föräldrarollen. Där funderade jag vidare lite. Vad är föräldrarollen? För mig innebär den många olika roller. Jag inser när jag berättar om min roll som förälder att jag kan nämna mig som bl.a. familjelogistiker (min favorit), låg-, mellan- och högstadiemamma, konfirmandmamma… Började fundera ännu djupare och undrade hur många roller det blev om jag bara tittade till barnens aktiviteter. Blev trött bara jag tänkte på listan. Mina barn, och därmed även jag, har varit involverade i hur många föreningar som helst ju! För att inte tala om all utrustning/instrument, aktivitetskostnader och medlemsavgifter!

Simning, simhopp, scouter, barndans, balett, breakdance, skridsko/konståkning, bandy, innebandy, fotboll, amerikansk fotboll, kör, babysång, barnmusik, musiklek (blockflöjt), stråklek (fiol, cello), piano, baryton, trombon, teater, miniorer/juniorer/kyrkans unga, ungdom i flygvapnet… jag har säkert missat något.

Är det någon som fortfarande undrar varför jag kallar mig familjelogistiker? Måste dock förtydliga att det inte varit alla aktiviteter på en gång, det är ”bara” de i kursiv stil som är aktuella för tillfället…

 

2 kommentarer (+lägga till din?)

  1. Jenny Sköld
    Apr 28, 2014 @ 07:13:36

    Hej!

    Jag skriver en artikel om hur stor andel flickor/unga tjejer som vaccinerats mot HPV i olika delar av landet. Det är rätt stor skillnad i hur bra de olika landstingen varit på att nå ut med sina vaccinationskampanjer. Syftet med artikeln är att uppmärksamma sjukdomen och att hitta någon som kan berätta ur egen erfarenhet om vad det egentligen är man vaccinerar sig mot (eller som vaccinet åtminstone ger ett visst skydd mot). Vill du vara den personen?

    Jag skulle behöva prata med dig under dagen i så fall. Vi kan göra en telefonintervju, eller träffas.

    Jag har telefonnummer är 08-402 20 52. Det går också att nå mig på min mejladress (jenny.skold@metro.se)

    Med Vänlig Hälsning,

    Jenny Sköld, reporter på Metro

    Svara

    • Lotte
      Maj 08, 2014 @ 12:31:51

      Hej! Tack för ditt intresse, men jag tackar nej. Eftersom jag klarade mig så bra utan annan behandling än operation så känner jag att jag aldrig var ”sjuk”. Hoppas du hittar någon som passar bättre in, för ämnet är viktigt!

      Svara

Kommentera

